Sayfalar

Ücretsiz Blog Sitesi

bedava-blog Kişisel bir internet sitesi kurmak için ne yapman gerekir biliyor musun?
Önce, para verip bir domain alacaksın. Sonra siteni barındıracak-yayınlıyacak bir host firması arıyacaksın.
Genellikle ilk bulduğun host firmaları dandik çıkacak. Ücreti yıllık peşin verdiğin için kahırlarını çekeceksin.

Yazılım dilinden anlamıyorsan şablonunu filan kendin yapamıyacaksın. Düzgün çalışan bir şablon için para ödeyeceksin.

Eğer profesyonel bir iş yapmıyacaksan bütün bunlara ne gerek var? Al işte! Blogger, Wordpress, Weebly, Webs, Blog, Tumblr, LiveJournal ve Blogcu gibi ücretsiz hizmet veren bir sürü blog sitesi var.
Bunların hangisini tercih edelim? derseniz, ben "Blogger" derim.
Neden?
Bi kere arkasında Google dayı var. Yabancı değil yani. Sonra; hızlı, kullanımı kolay, seçenekler fazla, google sıralamada şansınız daha yüksek.

- Tamam dayı... Biz de Blogger'da açalım bloğumuzu ama bu işten hiç anlamıyoruz, nasıl olcak?.. diyorsanız!
Heh işte!... Bu blok hiç anlamayanlara, az anlayanlara ve hatta fetbazlara bile hitap edecek.

Yıllar evvel ilk bloğumu blogcu.com da açmıştım.
Çok acemiydim ama kalemim iyiydi!
Orada,

- Dışarıda yağmur yağıyor. Pencerede cama vuran damlaların sesini dinlerken, yağmurda sağa sola kaçışan insanları seyrediyor, kasvetli havanın ruhumda bıraktığı izleri tatlı bir gülümsemeye çevirmek istiyorum.

türünden özgün içerikler ve

-Köprü altı cam cam,
Öpsün seni Hasan amcam


tadında anlamlı şiirler paylaşıyordum..

Hayat böyle sürüp giderken bir gün kafayı şablon değiştirmeye, şablona eklemeler çıkarmalar yapmaya taktım. Tabii ilk denemelerim tam anlamıyla bir bozgunla sonuçlandı. Yaptığım küçük değişikliklerde bile şablonun ağzı burnu kaydı gitti.

"Sorarak öğrenirim" dedim. Sormaya başladım. Sorduğum herkes, sanki ben zaten birşeyler biliyomuşum da olmayacak bir yerde takılmışım gibi cevap veriyordu.

- Ağam ben resimlere gölge vermek istiyorum, nasıl yapacaz?
- Hepsine mi?
- Hee.. Hepsine
- Stil dosyası yap, dizine at, img lerine "id" ya da "class" değeri ver. Tamam mı?
- He.. Tamam !!!


Ulan stil dosyası ne, dizin ne, img ne, id ne, class ne köftehor... Benim o zamanlar bilgisayarla olan irtibatım "tetris" oynamaktan ibaret. Gerçi hoş... Şimdi de elindeki android telefonla tetris oynayanlara rastlamıyor değilim.

yardim


Geçenlerde biriyle tanıştım. Benden yaşlı. Çalçene biri, çok konuşuyor ama dinletiyor da..
Anlattıklarında belki kendi ilaveleri vardır ama öyle de olsa gerçekten çok ilginç hikayeleri var... Dedim ki,

- Anlattıkların acıda tatlıda olsa güzel hikayeler, merak uyandıran hikayeler... Bunları bloğun varsa yazsana, yoksa da hemen bir blog edin.
- Bloğum vardı beceremedim. Yazdıklarıma şekil veremedim, resim ekledim büyük çıktı, yazılar kimi büyük kimi küçük harf.. Sinirlendim kapattım. Evde deftere yazıyorum onuda benden başka kimse görmüyor.

* * *

İnternette forumları pek sevmem fakat ara sıra "kim ne diyor" diye girip bakarım.
Bir ay evvel şöyle bir şey gördüm; Zargena nikli bir kullanıcı yaklaşık birbuçuk sene evvel yazmış:
- Eklediğiniz resimlerde çerçeve gözükmesin diyorsanız border=0 yapın.!!

Cevaben yazılanlar ise şöyle:
- Saol abi bende nasıl yapılır? diyodum
- Benim resimlerde çerçeve yok zaten
- Çerçeve yoksa napacaz
- Çerçeve var ama siyah, başka renk olmaz mı? Nasıl olur?


Yani adam çerçeve işinden bayağı geri dönüş almış. icon

Demem o ki bu blog işini "A" dan başlayarak derli toplu anlatmakta fayda var. Ben bunu yapmaya çalışacağım. Yazdıklarımı resimlerle ve gerekirse video ile destekleyerek anlaşılmasını kolaylaştıracağım. Bloğu olanlara internette rastladığım içerikleri ve ilginç işe yarar kodları paylaşarak yardımcı olmaya çalışacağım.

Sizlerle sohbet edermiş gibi yazacağım için devrik cümle, imla hatası, "argo"msu kelimeler olursa hoş görün...


3 yorum:

Değerli yorumlarınız bizim için her zaman önemlidir, yol göstericidir. Yazı ile ilgili eleştiri, yorum ve katkılarınızı bekliyoruz.